حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی

این وبلاگ به در خواست باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی"حرف تو" در جهت حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی توسط شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان"صدای دریا" ساخته و بروز رسانی می شود.

حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی

این وبلاگ به در خواست باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی"حرف تو" در جهت حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی توسط شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان"صدای دریا" ساخته و بروز رسانی می شود.

طبقه بندی موضوعی


معاونت پژوهش مدیریت حوزه های علمیه استان کرمان گفت: حضور کیفی مبلغین برای تبلیغ دین در فضاهای مجازی لازم است اما مدیریت و کنترل شبکه های اجتماعی از دست شخص خاصی بر نمی آید بلکه دولت باید نقش خود را انجام دهد.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام محمدرضا عرب زاده در گفتگو با ناب نیوز؛ در رابطه با اهمیت حضور مبلغین دینی در فضاهای مجازی گفت: شبکه های اجتماعی رسانه و امکان جدیدی هستند که به دلیل فضای موجود در آن به عنوان تهدید محسوب می شوند اما این تهدیدات می تواند به یک فرصت تبدیل شوند.

حضور مبلغین در شبکه های اجتماعی برای تبلیغ دین امری ضروری است

معاونت پژوهش مدیریت حوزه های علمیه استان کرمان با بیان اینکه به طور طبیعی در چنین شبکه هایی پیام های نامناسب نیز منتظر می شود، ابراز کرد: جمله ای بین علمای دین مشهور شده است که گفته می شود هدایت باید از جایی آغاز شود که ضلالت پخش شده است و این یعنی اگر کسی با فیلم یا نشریه و هر امکان دیگری نفاق و گمراهی را بین مردم پخش کرد، برای مقابله با آن باید از همان ابزار و امکانات استفاده کرد.

وی افزود: در شبکه های اجتماعی نیز که امروز به عنوان رسانه های غالب هستند، اگر مبلغین حضور نداشته باشند عرصه تبلیغ دین خالی خواهد شد و با توجه به امکانات و فضای جدید ایجاد شده در آنها، حضور مبلغین و علما در این شبکه ها برای تبلیغ دین جای بحث ندارد و امری لازم است.

این استاد حوزه در خصوص ارزیابی وضعیت موجود تبلیغ در فضاهای مجازی عنوان کرد: بررسی این امر نیاز به احاطه بر این فضا دارد اما مطابق آنچه جسته و گریخته از دیگران و کاربران شنیده می شود، با وجود اینکه تعدادی از مبلغین جوان در این شبکه ها فعال هستند اما این به معنی وضعیت ایده آل نیست.

مدیریت و کنترل فضای مجازی وظیفه دولت است

وی در ادامه یادآور شد: لازم است فضای جدید به خوبی رصد شود و علما به اقتضائات رسانه های جدید واقف باشند، طبیعتاً رسانه های اجتماعی جایگاهی برای بحث های طولانی نیست و موارد لازم باید به طور خلاصه و مجمل بیان شوند.

حجت الاسلام عرب زاده با تاکید بر اینکه صرف حضور مبلغین در شبکه های مجازی کافی نیست بلکه دولت نیز باید وظایف خود را انجام دهند، بیان کرد: متاسفانه برای دولت صرفاً باز بودن این فضا برای آنها اهمیت دارد اما مدیریت آن را وظیفه خود نمی داند، حضور کیفی مبلغین دین لازم است اما مدیریت و کنترل شبکه های اجتماعی از دست شخص خاصی بر نمی آید بلکه دولت باید نقش خود را انجام دهد.

رصد و کشف روحیه اجتماعی و نحوه تعامل قشرهای مختلف و جناح ها در فضای مجازی برای دشمنان اهمیت دارد

وی اظهار کرد: اگر چنین شبکه هایی به کلی مخاطب نداشته باشند بهتر است چرا که حضور در آنها باعث رو شدن بسیاری از مسائل می شود، لو رفتن روحیه اجتماعی و نحوه رفتارها در جامعه برای دشمنان اهمیت دارد.

این استاد حوزه در ادامه تصریح کرد: نه تنها مطرح شدن مسائل نظامی و امنیتی بلکه کشف و رصد نحوه تفکر و روابط ما با هم و همچنین تعامل قشرهای مختلف، جناح ها و همچنین شیعه و سنی در برنامه ریزی دشمنان بسیار موثر است.

معاونت پژوهش مدیریت حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال مردم از شبکه های اجتماعی، اگر دولت این فضا را باز گذاشته و کنترل نکند، مشکلاتی ایجاد خواهد شد و در عین حال که حضور مبلغین برای پاسخگویی به برخی شبهات لازم است اما تبلیغ و رسمیت بخشیدن به آنها جایز نیست.

  • صدای دریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی