حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی

این وبلاگ به در خواست باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی"حرف تو" در جهت حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی توسط شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان"صدای دریا" ساخته و بروز رسانی می شود.

حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی

این وبلاگ به در خواست باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی"حرف تو" در جهت حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی توسط شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان"صدای دریا" ساخته و بروز رسانی می شود.

طبقه بندی موضوعی

معرفی نزدیکا؛ تجربه ای جدید در شبکه های اجتماعی ایرانی

صدای دریا | سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۰۲:۲۸ ب.ظ

شکی نیست که این روزها شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان، نقش مهمی در زندگی ما داشته و به جامی جهان نما برای آگاهی از آنچه در اطرافمان می گذرد تبدیل شده اند.

موفقیت شبکه های اجتماعی چند رسانه ای همچون اینستاگرام در سال های اخیر، باعث شد که استارت آپ های وطنی هم به فکر ساخت نمونه های مشابه آن بیفتند که شاید در میان محصولات داخلی، نام شبکه اجتماعی لنزور به گوشتان آشناتر از بقیه باشد.

خانواده جوان و رو به گسترش شبکه های اجتماعی ایرانی، به تازگی دارای عضو جدیدی تحت عنوان «نزدیکا» شده؛ اپلیکیشنی اجتماعی و مبتنی بر موقعیت جغرافیایی که در آن می توانید حس و حال خود را در قالب تصویر و متن با آدم هایی که دور و برتان هستند به اشتراک بگذارید.

در ادامه با دیجیاتو همراه باشید. 

نزدیکا که در حال حاضر تنها برای کاربران اندروید در دسترس قرار گرفته، مثل اینستاگرام یک شبکه اجتماعی چند رسانه ای است؛ با این تفاوت که در تایم لاینش می توانید استتوس ها و عکس های همشهری ها و آدم های دور و برتان را مشاهده کرده و به قول توسعه دهنده اپ «به پیام های نزدیک خود گوش فرا دهید».

Nazdika Two

نزدیکا از رابط کاربری متریال بسیار شکیلی بهره می برد و امکانات و ابزارهای خوبی که در اختیار کاربر قرار داده، مجموعا از آن یک شبکه اجتماعی استاندارد ایرانی می سازند. برای ثبت حساب کاربری و فعالسازی نزدیکا می بایست از طریق ارسال شماره تلفن، یک کد پیامکی بگیرید تا بتوانید کار با آن را آغاز کنید.

با ساخت حساب کاربری و انتخاب عکس شخصی، حالا باید لوکیشن موبایل را روشن کنید تا در تایملاین نزدیکا شاهد پست های متنی و تصویری دور و بری هایتان باشید. مثل دیگر شبکه های اجتماعی، در نزدیکا هم می توانید تصاویر را لایک کنید، پایشان نظر بگذارید و افراد را به فهرست دوستان خود بیفزایید. حتی می توانید با جستجو در مخاطبین تلفن از حضور آنها در شبکه نزدیکا مطلع شوید.

در نزدیکا می توانید پست متنی یا تصویری خود را بدون موضوع روی تایملاین عمومی اپ یا به طور خصوصی فقط برای دوستان خود بفرستید، اما برای بهتر دیده شدن آنها می توانید از کانال ها بهره بگیرید. کانال هایی همچون مارکوپولو، خوراکی، کسب و کار، وقت خرید و چه باحال همانطور که از نامشان پیداست، در حکم هشتگ های اختصاصی نزدیکا هستند تا با کلیک روی آنها بتوانید موضوعات مورد نظرتان را دنبال کنید.

Nazdika Three

مثلا هر وقت که به رستوران جدیدی رفتید، می توانید با گرفتن عکس در غذا نظرتان در مورد آن را به همراه موقعیت جغرافیایی و تگ خوراکی با دیگر کاربران نزدیکا به اشتراک بگذارید. یکی از ایرادات وارده به نزدیکا در این قسمت، عدم امکان بارگذاری تصاویر از گالری است، بنابراین مجبورید تمام عکس ها را در همان لحظه و با دوربین بگیرید.

«فانوس» یکی از قابلیت های منحصر به فرد نزدیکاست که در واقع مثل یک Push Notification برای موقعیت های خاص عمل می کند. به عنوان مثال، اگر به کاخ سعد آباد رفته باشید، اپلیکیشن با یک پیام هشدار شما را از فعال بودن حالت فانوس در آن نقطه باخبر می کند تا بتوانید برای این نقطه پست خاصی ارسال کرده و با کاربران اپ به اشتراک بگذارید.

ضمنا توسعه دهندگان نزدیکا هر از چندگاهی برای مناسبت های مختلف (همچون عزاداری های ماه محرم) کانال هایی ویژه برای مسابقات عکاسی می سازند و از برترین تصاویر با جوایز مختلف تقدیر می کنند.

نزدیکا در حال حاضر کاربران زیادی ندارد، تایملاینش در بازه های طولانی بروزرسانی می شود و به دلیل عدم پشتیبانی از تصاویر گالری، تنوع چندانی در محتوای آن نمی بینید. با این حال و در همین مرحله، نزدیکا عملکرد قابل قبولی از خود به نمایش گذاشته و ابزار خوبیست تا با جستجو در آن از محیط اطراف مطلع شوید و دوستان جدیدی برای خود بیابید.


  • صدای دریا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی