حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی

این وبلاگ به در خواست باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی"حرف تو" در جهت حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی توسط شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان"صدای دریا" ساخته و بروز رسانی می شود.

حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی

این وبلاگ به در خواست باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی"حرف تو" در جهت حمایت از شبکه اینترنت ملی و شبکه های اجتماعی ایرانی توسط شبکه وبلاگ نویسان استان هرمزگان"صدای دریا" ساخته و بروز رسانی می شود.

طبقه بندی موضوعی

نقشه راه، برای فضای مجازی...

صدای دریا | دوشنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۴، ۰۷:۵۱ ب.ظ


حضور موثر نهادهای فرهنگی،دولتی و مردمی در فضای مجازی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ، مفاهیم و هویت اسلامی _ایرانی و مقابله با تهدیدات ".

این دستور رهبر معظم انقلاب، بند ۷۲ ابلاغیه ایست که در خصوص سیاست های کلی برنامه ششم توسعه در ۸۰ بند، در تاریخ ۹ تیرماه ۱۳۹۴ به رئیس جمهور ابلاغ شد.

در این بند ازابلاغیه که حاکی از توجه معظم له به موضوع فضای مجازیست، به دونکته بسیار مهم اشاره شده است :

 ۱_حضور مؤثر در فضای مجازی.

 ۲_مقابله با تهدیدات این فضا.

این روزها بسیاری از نیروهای ولایتمدار و انقلابی به منظور اطاعت از ولی امر خود، غالبا بدون توجه به تهدیدات این فضا، در شبکه های اجتماعیِ داخلی و خارجی،  در جهت انتشار مطالب و تصاویر مذهبی فعالانه سرگرم هستند.

اما باید دید فضای مجازی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره نموده و اهمیت آن را به اندازه انقلاب اسلامی می دانند دقیقا چگونه فضاییست؟

آیا حضور مؤثر در فضای مجازی به فعالیت در چند شبکه صهیونیستی و انتشار مطالب مذهبی و سیاسی، در گروههای مختلف خلاصه می شود، یا عملکردی فراتر از این هاست؟

با توجه به اشاره معظم له به مقابله با تهدیدات این فضا، آسیب هایی که اقشار مختلف مردم را در مواجهه با آن دچار مخاطره می کند چیست؟


فضای مجازی، فضایی است که در آن اطلاعات و داده ها، از طریق اینترنت رد و بدل می شود و کاربران در هر موقعیت و نقطه جغرافیایی، تحت پوشش آن قرار می گیرند. فضایی بسیار گسترده، که می توان آن را به اقیانوسی تشبیه کرد که دارای جزایر متعددی است و مسافران این اقیانوس بیکران، هر از چند گاهی به یکی از جزایر آن سفر می کنند. اگر نرم افزارها را برخی از جزایر تصور کنیم، در می یابیم که اقیانوس بیکران فضای مجازی در چند نرم افزار صهیونیستی و شبکه اجتماعی خلاصه نمی شود.

این فضا شامل محیط های متعددی از جمله وب سایت ها، وبلاگ ها، چت روم ها یا اتاق های گفتگو، شبکه های اجتماعی، بانک های اطلاعاتی دیجیتال، کتابخانه ها، نشر دیجیتال، کلیپ ها و فایل های صوتی و تصویری، بازیهای آنلاین، آموزشگاههای الکترونیک و مواردی از این قبیل می باشد.

 اگرچه اینترنت و فضای مجازی، فرصت ها و امکانات نامحدودی برای بشر به ارمغان آورده است، اما انواع تهدیدات، دلهره ها و حتی آسیب های جدید و نوین، ارمغان دیگر این فن آوری مدرن است.

همانگونه که رهبر معظم انقلاب مکرر فرمودند:« این فضا همانند چاقوی دو دم است، هم نعمت است، هم نقمت» و اگر چه به عنوان یکی از تأثیر گذارترین ابزار پیشرفت بشر به حساب می آید اما در عین حال می تواند یکی از مخرب ترین ابزار نابودی او نیز محسوب گردد.


طبق آمار وزارت ارتباطات، بیش از ۱۲ میلیون از کاربران اینترنت در ایران زیر ۱۸ سال و بیش از ۱۷ میلیون نفر بین ۱۸ تا ۲۸ سال هستند. براساس همین آمار سن ۷۳/۲٪ از کاربران اینترنت کمتر از ۲۸ سال می باشد، این در حالیست که گوگل اعلام  می کند، ده جستجوی اول ایرانیان مطالب ضد اخلاقی و سکس است.

با مشاهده این آمار و ارقام و ظهور مفاسد اجتماعیِ مرتبط با فضای مجازی در می یابیم که متاسفانه به دلیل عدم آموزش و فرهنگ سازی صحیح و نبود الگوهای مناسب، قبل از ورود تکنولوژی های غربی به ایران، بسیاری از کاربران در اقشار گوناگون و با موقعیت های فرهنگی و اجتماعی متفاوت، بدون توجه به تاثیرات سؤ و تهدیدات این فضا با حضور افراطی، در زیر سم این اسب تروای پیشکشی، در حال جان دادنند.


توهم مؤثر بودن و هجوم خیل عظیم نیروهای جوان، پر شور و بعضا انقلابی و در عین حال مجهز نبودن و نداشتن اطلاعات ضروری در مواجهه و ورود به میدان طراحی شده دشمن، بزرگترین تهدیدی است که در این فضای وهم انگیز، تاکنون تلفات بسیاری از ما گرفته است.



بسیار ساده لوحانه است که تصور کنیم دشمنی که به جان کودکان و فرزندان مسلمان رحم نمی کند و از کشتن جنین درون شکم یک زن مسلمان نمی گذرد، چگونه با صرف هزینه های گزاف ابزاری فراهم آورده، که علیه او و در جهت رشد آرمانها و اعتقاداتمان از آن بهره برداری کنیم؟!

با چه استدلالی می توان پذیرفت که از ابزار دشمن علیه دشمن استفاده می کنیم، در حالیکه او بر این سلاح تسلط کامل داشته و ضامن این سلاح در دستان پلید اوست؟!


این دشمن جنایتکار چنانچه بهره برداری بزرگتری از این بازی نداشته باشد، محال است مجوز ورود مؤثرین مسلمان و انقلابی را به این عرصه صادر کند.

او سوار بر جنگ افزارهای مجازی و با مدیریت و سیطره کامل بر آن، کاربران ایرانی را به خدمت گرفته و با زیرکی و حیله گری پروژه استحاله فرهنگی را پی می گیرد.

سیطره دشمن صهیونیستی بر فضای مجازی ایران زمین، خفت بار ترین موضوعی است که در نهایت تأسف باید گفت در حال حاضر، از دید مدیران و مسئولان دولتی مغفول مانده است، امری که مغایر با هویت و غیرت اسلامی و دینی ماست و طبق نص صریح قرآن کریم و با توجه به قاعده نفی سبیل که روابط حقوقی بین مسلمانان و کفار را تعیین می کند، هرگونه تسلط کفار بر مسلمانان نهی شده و جایز نمی باشد. 

آنجا که خداوند می فرماید: 

... وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَی الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً. 

 «هرگز خداوند برای کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلط را باز نگذاشته است.»[۱]

بر طبق همین آیه هرگونه سیطره سلطه گران بر مسلمین نتیجه ای جز ذلت و شکست در پی نخواهد داشت.

علامه طباطبایی در تفسیر المیزان [۲]در توضیح این آیه می فرمایند: «کافران از نظر سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و از هیچ نظر بر افراد با ایمانی که ملتزم به لوازم ایمانشان هستند چیره نخواهند شد. و اگر آن ها بر مسلمانان مسلط می شوند به این دلیل است که بسیاری از مسلمانان وظایف و رسالت های خویش را فراموش کرده اند».

 بر اساس همین قاعده حضرت امام خمینی (ره) در تحریرالوسیله بیان می دارند:

 «اگر روابط تجاری با کفار موجب ترس بر حوزه اسلام شود ترک این روابط بر تمام مسلمانان واجب می شود. در اینجا فرقی میان استیلاء سیاسی یا فرهنگی و معنوی دشمن وجود ندارد. اگر روابط سیاسی که بین دولتهای اسلامی و دول بیگانه بسته می شود و برقرار می گردد موجب تسلط کفار بر نفوس و بلاد و اموال مسلمانان شود یا باعث اسارت سیاسی اینها گردد، برقراری روابط حرام است و پیمانهایی که بسته می شود باطل است و بر همه مسلمین واجب است که زمامداران را راهنمایی کنند و وادارشان نمایند بر ترک روابط سیاسی این چنانی هر چند به وسیله مبارزه منفی باشد».[۳]


علیرغم تأکید و سفارش رهبر معظم انقلاب بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات که راه غلبه دشمن را مسدود خواهد کرد و باعث قطع وابستگی در زمینه اینترنت و فضای مجازی خواهد شد، متاسفانه دولتمردان و سایر مسئولین مربوطه، با بی توجهی به  فرمایشات و اوامر معظم له و با وجود اختصاص بودجه قابل توجهی به این پروژه ملی، پس از گذشت ۴سال، هنوز بیشتر از ۵٪ درصد آن را اجرا  نکرده اند، و به جای تقویت و پشتیبانی نرم افزارهای داخلی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات با اعلام این موضع، که هیچ نرم افزار (صهیونیستی) فیلتر نخواهد شد، همه تلاش خود را بر حفظ و ماندگاری شبکه های جاسوسی صهیونیستی بکار گرفته اند .

قطعا تا زمانیکه ایران در این عرصه به استقلال نرسد و شبکه ملی اطلاعات راه اندازی نشود ما بازندگان این عرصه خواهیم بود و رهبر بصیر انقلاب چه به جا فرمودند که « در زمین طراحی شده دشمن بازی نکنید، چه ببرید و چه ببازید به نفع اوست».



متاسفانه غفلت مسئولین و دست اندرکاران این حوزه، موجب شده که ایران در زمینه فضای مجازی ضربه پذیر شده و در زیر سلطه و نفوذ اصلی ترین دشمنان خود یعنی آمریکا و اسرائیل باقی بماند و محرمانه ترین اطلاعات از طریق فضای مجازی تقدیم بدخواهان شود و از طرف دیگر به خاطر عدم استقلال و وابستگی در این زمینه، این خصم حیله گر هر زمان اراده کند، قادر خواهد بود تمام یا بخشی از اینترنت را از دسترس مردم ایران خارج کند.

ایران که در حوزه نظامی با بکار گیری پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا و ساخت موشک های مدرن، راه تسلط و نفوذ دشمن را سد کرده، متاسفانه در حوزه اینترنت و فضای مجازی با وجود بهره مندی از بهترین متخصصین داخلی، از بکارگیری فناوری های روز دنیا عقب مانده و کاملا آسیب پذیر است.


این دشمن پلید که تا کنون دریافته، اِعمال تحریم در ایران، موجب استقلال و پیشرفت این مرز و بوم شده، برای حفظ وابستگی ایران، در اوج تحریمها، پیشرفت ترین گوشی های موبایل، تبلت و انواع ابزار وآلات و دستگاههای کامپیوتری را روانه بازار ایران کرد تا بتواند همچنان سیطره و نفوذ خود را بر این فضا حفظ کند.  این نفوذ و تسلط دشمن حاکی از غفلت دولتمردان در زمینه اجرایی و امنیتی است که به هیچ وجه قابل توجیه نبوده و وزارت ارتباطات، وزارت ارشاد، دستگاههای امنیتی و شخص رئیس جمهور که ریاست شورای عالی مجازی را نیز بر عهده دارد، می بایست بابت این بی توجهی و ضایع شدن حقوق ملت پاسخگو باشند.


رهبر حکیم انقلاب پس از تشکیل شورای عالی مجازی در سال ۱۳۹۰ پیوستی در قالب ۴۰ دستور برای اعضای شورا ارسال کرده و در آن علاوه بر تاکید ویژه در سرعت بخشیدن به راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، نکات راهبردی _عملیاتی، که بخوبی گویای نقشه راه و فضای ذهنی ایشان می باشد ترسیم کردند.


 اگرچه این ۴۰دستور، بصورت محرمانه ابلاغ شد، اما ۱۳بند از آن که بعد ها منتشر شد، می تواند چراغ هدایتی در این مسیر غبار آلود باشد، برای تمامی عاشقان ولایت که علاقمند حضور مؤثر در فضای مجازی هستند، تا با تعمق در کلام ولی امر خود و دریافت فضای ذهنی ایشان بتوانند بر تهدیدات این فضا فائق آیند و تکلیف است بر هر مسلمان ولایتمدار، که کلام بر زمین مانده ولی امر خود، مبنی بر خروج از سلطه بیگانگان در زمینه فضای مجازی و فراهم آوردن بالاترین سطح امنیت و سلامت در این فضا و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، که از وظایف دولتمردان و مسئولین مربوطه بوده است، مطالبه کند. 

به امید استقلال و سربلندی کشور عزیزمان ایران .....

والسلام علی من اتبع الهدی ...

________________________________________

۱] آیه ۱۴۱ سوره نسا.

۲] المیزان جلد۵ صفحه۱۱۶.

۳] تحریرالوسیله، امام خمینی(ره)، ج ۱، ص ۱۸۵.

منبع:مطالبه گر

 

نظرات  (۱)

  • saleh allah tavakoli
  • امید وارم موفق باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی